Ana içeriğe geç

1. Genel Bakış

E-İhracat API Entegrasyonu

Horoz E-İhracat Entegrasyon Webservisi; Horoz Lojistik’in anlaşmalı satıcılarının yada anlaşmalı üçüncü parti ihracat firma sağlayıcı entegratör platformlarının üretilen veya satılan ürünlerinin yurt dışından gelen sipariş emirlerine istinaden Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyon Webservisi üzerinden Horoz Lojistiğe yapılan bildirimlerle sipariş oluşturulmasına ve bu siparişler için gerekli ihracat operasyonlarının hazırlanmasına olanak sağlayan entegrasyondur.


Adres Bilgileri

İstemci uygulamalar aşağıdaki rest servis adresini kullanarak ilgili servise bağlanabilirler:


Güvenlik ve Kullanıcı Doğrulama İşlemleri

Horoz E-İhracat entegrasyonu kapsamında, E-İhracat karayolu ve/veya hava yolu sipariş verilerinin Horoz Lojistik sistemine aktarılması ve istemcinin Horoz Lojistik sisteminden ilgili siparişleri oluşturabilmek için yada siparişleri oluşturduktan sonra siparişler ile ilgili verilerin alınabilmesi için RESTful modelde bir web servis hazırlanmıştır. Horoz E-İhracat Entegrasyonu Webservisinin ve bu webservisin kullanımı ve güvenlik mevzuatları ile ilgili bilgilendirmeler istemciler ile aşağıda maddeler halinde paylaşılmıştır.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyon Webservisine erişim için Horoz Lojistik tarafından servise erişim sağlamayı talep eden istemcilerin statik IP adresi bilgilerinin yetkilendirilmesi gerekir.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonu sistemine dahil olacak tüm istemciler için Horoz Lojistik tarafından yapılacak iş sözleşmesine istinaden, Horoz Lojistik Web Portalı için bir kullanıcı hesabı, Horoz Lojistik E-İhracat Departmanında görevli bir müşteri temsilcisi ve entegrasyon içinde bir işlem anahtarı processKey tanımlanır.

  • Horoz Lojistik E-İhracat operasyonu kapsamında; müşteriler ve/veya müşterilerin satış yaptıkları üçüncü parti pazaryeri platformları Horoz Web Portalını kullanarak sipariş girişi, ürün tanımlaması ve sipariş takibi gibi işlemleri yapabilirler. Bu istemcilerden sistemler arası entegrasyon kurma kabiliyeti olanlar yada üçüncü parti pazaryerlerinin kendilerinin verileri ile Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyon Webservisini kullanarak entegrasyonunun yapılmasını isteyenler processKey bilgisini kullanmalı yada kullanacak olan üçüncü parti pazaryeri ile paylaşmalıdır.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyon Webservisi içerisinde karayolu gönderileri Macro ve Micro ihracat türleri olmak üzere 2 farklı türe sahiptir. Bu bilgilerin, karayolu sipariş entegrasyonunda sipariş oluşturma aşamasında, karayolu sipariş oluşturma metoduna bilgi olarak geçilmesi beklenir. Sipariş oluşturma aşamasında ihracat tipinin Macro veya Micro olarak belirlenmesi bazı kurallara tabidir. Eğer ilgili siparişin fatura değeri 15.000 € değerine eşit veya altında ve sipariş ağırlığı 300 kg sipariş toplan ağırlığına eşit veya altında ise siparişin ihracat tipi Micro olarak geçilmelidir. Bu durumların aksi halinde siparişin ihracat tipinin Macro olarak geçilmesi beklenir.

  • İstemcilerin Horoz Lojistik E-İhracat entegrasyonu için gereksinim durulan ve ihracat tipine bağlı olan alttaki belgeleri sipariş tamamlama aşamasında Horoz Lojistik sistemine sipariş gönderiminden evvel göndermesi beklenir.

Gerekli BelgelerAçıklamaİhracat Tipi
ETGBMicro ihracat için gümrük belgesi, satıcı tarafından kaşe imza ile bildirimi gerekir.MICRO İHRACAT
EN FaturaSatıcı tarafından satışa istinaden alıcıya kesilen İngilizce fatura olarak nitelendirilebilir.MICRO , MACRO İHRACAT
TR FaturaSatıcı tarafından satışa istinaden alıcıya kesilen Türkçe fatura olarak nitelendirilebilir.MICRO , MACRO İHRACAT
POA BelgesiAlıcının yurtdışı gümrüğü için verdiği izin belgesi (B2C teslimatları için satıcı tarafından bu belgenin oluşturulması beklenir.)MICRO (ALICI TİPİ B2C)
  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonu kapsamında, yukarıdaki tabloda bilgileri paylaşılmış belgelerin gönderilmesi için ayrı bir FTP alanı oluşturulmuştur. Sipariş Horoz Lojistik sistemine gönderilmeden evvel ilgili siparişin ihracat türüne göre üstteki belgelerden zorunlu olanlar sisteme alınacak ve sipariş bilgileri iletimi aşamasında ilgili sipariş için FTP alanındaki varlıkları kontrol edilecektir. Eksik olan belgeler için sipariş kayıt işlemi gerçekleşmeyecek ve eksiklik hakkında uyarı mesajı verilecektir. Teknik açıdan yeterli olan ancak içerik açısından yeterli olacak durumlar için veya başarılı olmuş ve süreci başlamış bir siparişin iptal edilmesi için müşterinin ihracat biriminin müşteri temsilcisi ile iletişime geçmesi gerekmektedir.

  • Siparişlerin alıcı bilgisine göre oluşturulması gerekmektedir. Satıcı, oluşturduğu siparişin ürün ve alıcı bilgileri ile yüklediği dokümanların doğruluğundan sorumludur.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonunda aynı alıcıya giden ancak satıcı tarafından ayrı siparişler olarak oluşturulmuş kayıtları birleştirerek tek bir siparişe dönüştüren bir yapı bulunmamaktadır.

  • Siparişin içinde yer alan özellikle ürün boyut bilgisi fiyatlamaya etki ettiği için nakliyeciler tarafından ölçülerek doğru fiyatlamanın yapılabilmesi için sipariş kayıtlarının üzerine işlenecektir.

  • Siparişlerin nakliye edilmesi aşamasında; satıcı ürünlerin adresten alınmasını ya da ürün toplama alanına kendisinin götürmesini tercih edebilir. Sipariş bünyesindeki ürünlerin adresten alınması gereken durumda ürün 30 kg altında ise Horoz Lojistik ile Yurtiçi Kargo arasındaki sözleşme gereğince ürün Yurtiçi Kargo için hazırlanmış temsil belgesi ile satıcı tarafından en yakın Yurtiçi Kargo şubesine götürülerek teslim edilmelidir.

  • 30 kg üzerindeki ürünler için Horoz Lojistik ara nakliyeyi yapmak ile sorumludur.

  • Satıcının ilgili sipariş için sipariş bünyesindeki ürünleri kendisinin getireceği durumlarda; ürünlerin Horoz Lojistik ürün toplama noktalarına satıcı tarafından getirilmesi beklenir. Bu durumda, herhangi bir nakliye maliyeti oluşmaz.

  • Karayolu siparişinin ihracat tipi, varış ülkeleri, alıcı tipi; desi ve kg bilgisinden hangisi büyükse ona göre hesaplanan bir fiyat algoritmasına sahiptir. Bu fiyatlamanın içerisinde çeşitli koşullar ile oluşan ek maliyetlerde mevcuttur. Ek maliyet durumu ilgili birimin müşteri temsilcisi ile iletişime geçilerek bilgi alınması gereken bir konudur.

  • İstemcilerin Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyon Webservisine erişim sağlayabilmesi için, servis sağlayıcı taraf olan Horoz Lojistik’in sistem biriminin ilgili istemcinin IP adreslerine izin vermesi gerekmektedir.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyon Webservisi içinde bulunan web servis metotlarında istemci doğrulama ve tanıma işlemi her web servis metodunun başlık parametresi olarak beklenen processKey değerinin web servis metoduna geçilmesi ile sağlanmaktadır. Söz konusu processKey bilgisi istemci tarafı ile Horoz Lojistik tarafından paylaşılacaktır.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonuna ilk defa entegre olacak istemcinin bu bilgiyi elde edebilmesi için istemcinin Horoz Lojistik tarafındaki müşteri temsilcisi ile irtibata geçerek, gerekli anlaşma prosedürlerini yerine getirmesi, istemciye ait cari kartlarının Horoz Lojistik müşteri temsilcileri tarafından Horoz Lojistik sisteminde oluşturularak bu cari karta ait firma kodu ve firma unvanı bilgilerinin Horoz entegrasyon birimi ile paylaşılması gerekmektedir. Bu süreçler ilgili istemcinin Horoz Lojistik müşteri temsilcisi üzerinden ilerletilerek entegrasyon sürecine başlanabilir.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonuna entegre olmak isteyen istemciler, Horoz Lojistik sisteminde cari kartları aktif edildikten sonra, statik olmak koşulu ile IP adresi bilgilerini yada IP adresi aralıkları bilgilerini aşağıda (Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Entegrasyon Talep Formu) paylaşılan formattaki tablo halinde hazır hale getirerek entegrasyon@horoz.com.tr adresine iletebilirler.

Horoz Lojistik Entegrasyon Talep Form Örneği:

AlanÖrnekAçıklama
FİRMA ADIFİRMA ADI A.Ş.IP adresi tanımlanacak firmanın adı
PROJE YETKİLİSİAD SOYAD, AD1 SOYAD1IP adresi tanımlanacak firmanın proje yetkilisi
IT YETKİLİSİAD SOYAD, AD2 SOYAD2IP adresi tanımlanacak firmanın yetkilisi
YETKİLİ EMAİL ADRESLERİad.soyad@mail.comIP adresi tanımlanacak firmada ENTEGRASYON/SİSTEM yetkili mail adresleri
YETKİLİ TELEFON NUMARASI02121234567IP adresi tanımlanacak firmada yetkili kişilerin telefon numaraları
TEST SİSTEMİ IP ADRESİ BİLGİLERİ175.176.177.178- 175.176.177.180 (Aralık) veya 174.175.176.177 (sabit IP)Firmanın çıkış yaptığı veya Entegrasyon sunucularının sabit IP adresleri (Dış dünyaya bağlantı kurduğu IP adresi)
CANLI SİSTEM IP ADRESİ BİLGİLERİ175.176.177.178- 175.176.177.180 (Aralık) veya 174.175.176.177 (sabit IP)Firmanın çıkış yaptığı veya Entegrasyon sunucularının sabit IP adresleri (Dış dünyaya bağlantı kurduğu IP adresi)

Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonu Webservisine entegre olmak için ilerletilen süreçte Horoz Lojistik sisteminde IP yetkilendirmesi yapılmamış ya da IP yetkilendirmesi yapılmış ama istemci tarafında Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonu Webservisine ait port bilgisine yetki verilmemiş istemcilerin web servis bünyesindeki metotlardan birine erişim denemelerinde Connection reset by peer hatası almaları olasıdır. Bu hatanın giderilmesi ve testlerin başlaması için aşağıdaki adımların takip edilmesi gerekmektedir.

  • Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonu Web servisine veri gönderimi yapacak istemci sunucusuna ait IP adresini https://whatismyipaddress.com/tr/ip-im adresine giriş yaparak öğrenebilir. Akabinde, ilgili sunucunun IP adresi Horoz Lojistik ile paylaşılarak, IP adresinin Horoz Lojistik tarafında beyaz listeye alınması gerekmektedir.

  • İstemci tarafında, Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonu Web servisinin bulunduğu sunucuya erişim için IP ve/veya port kısıtlamaları var ise, bu kısıtlamaların kaldırılması için istemci tarafında Horoz Lojistik E-İhracat Entegrasyonu Web servisinin bulunduğu sunucunun IP ve/veya port bilgilerine yetki verilmesi gerekmektedir.

  • Horoz Lojistik sunucularına ait IP adres blokları ve Port bilgilerini öğrenmek için entegrasyon@horoz.com.tr adresine mail gönderebilirsiniz.