Sipariş Geri Çağırma - reCall()
Sipariş Geri Çağırma işlemi
Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Entegrasyonu üzerinde bulunan reCall()
metodu, istemcisi tarafından Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Entegrasyonu Webservisi üzerinden createShipping veya createPaysSupplierShipping metodu ile sipariş verisi iletilen ve Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Operasyon birimi tarafından satıcısından teslim alınan teslimatın alıcısına ulaşmadan geri çekilmesi işlemini gerçekleştirmek için kullanılır. reCall()
metodu ile ilgili önemli bilgiler ve Horoz sisteminde sevk emri geri çağırılırken dikkat edilmesi gerekenler liste halinde aşağıda istemcilerin bilgisine sunulmuştur.
-
reCall()
metoduPOST
yöntem ileJSON
formatta veri alan, birRESFtul
web servis metodudur. -
reCall()
metodu ile Horoz sistemine daha önce gönderilmiş bir sevk emri için geri çağırma işlemi yaparken, sipariş numarası metodun body kısmınaJSON
veri tipinde geçilmelidir. İstemciye aitprocessKey
bilgisi metodun header kısmına parametre tipinde geçilmelidir.reCall()
metodu ile yapılan gönderim UTF-8 olarak encode edilerek Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Entegrasyonu Web servisine iletilmelidir. -
reCall()
metodu ile Horoz Lojistik sistemine sipariş geri çekme isteği gönderilecek siparişin, daha evvel operasyon tipine görecreateShipping()
veyacreatePaysSupplierShipping()
metodu ile Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Entegrasyonu Webservisi aracılığı ile Horoz Lojistik sisteminde oluşturulmuş olması gerekir. Horoz Lojistik sisteminde mevcut olmayan sipariş iptal edilemez. -
reCall()
metodu ile Horoz Lojistik sistemine otomatik sipariş geri çekme isteği gönderilecek siparişin, Horoz Lojistik tarafında onaylanmış, mal kabul kaydının yapılmış olması gerekir. Aksi haldereCall()
metodu ile yapılan çağrı için istemciye hata dönülecektir. -
reCall()
metodu otomatik sipariş geri çekme işlemini sipariş bazlı yapmaktadır. Daha öncecreateShipping()
veyacreatePaysSupplierShipping()
metodu ile oluşturulmuş ve Horoz Lojistik sisteminde onaylanarak mal kabul kaydı (ATF kaydı/barkod etiketi) oluşturulmuş bir siparişin içerisindeki herhangi bir ürünün, herhangi bir parçası için parça bazlı otomatik sipariş geri çağırma işlemi yapılamaz. -
reCall()
metodu ile Horoz Lojistik sistemine otomatik sipariş geri çekme isteği gönderilirken istek içerisine, daha önce Horoz Lojistik sistemine sevk emri gönderimi yapılırken kullanılancreateShipping()
vecreatePaysSupplierShipping()
metodunda sipariş numarasını nitelemek için kullanılan requestNumber bilgisinin geçilmesi beklenir. -
reCall()
metodu ile Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Entegrasyonu Webservisi üzerinden yapılan otomatik sipariş geri çekme talebinin başarılı olarak gerçekleşebilmesi için, daha evvel entegrasyon üzerindencreateShipping()
veyacreatePaysSupplierShipping()
metodu ile gönderilen sipariş verisinin shippingType alanına ShippingReuqest, BranchSales veya PaysSupplier tiplerinden birinin geçilmiş olması ve ilgili sevk emrinin ATF’sinin okutulmuş olması beklenir. -
reCall()
metodu ile Horoz Lojistik Yurtiçi Dağıtım Entegrasyonu Webservisi üzerinden yapılan otomatik sipariş geri çekme talebinin başarılı olarak gerçekleşebilmesi için, ilgili siparişin aktarma merkezinden son alıcısına teslimata çıkış hareketi okutmasının yapılmamış olması gerekir. Aksi haldereCall()
metodunu çağıran istemci hata alır.
POST reCall()
Parametre Açıklamaları & Kuralları
Aşağıdaki tabloda reCall()
işleminin giriş ve çıkış parametreleri ve bu
parametrelerin tür ve formatları listelenmiştir.
- Alanlar
- Örnek İstek
- Örnek Cevap
Parametre | Açıklama | Veri Tipi | Uzunluk | Alan Yeri | Zorunluluk |
---|---|---|---|---|---|
processKey | İstemci için tanımlanan processKey bilgisi | string | 100 | Header | Zorunlu |
requestNumber | İstemci tarafından createShipping/createPaySupplierShipping ile oluşturulan siparişin requestNumber bilgisi | string | 50 | inBody Request | Zorunlu |
{
"requestNumber": "TEST123456"
}
{
"response": {
"responseCode": "STA-100",
"responseMessage": "Kayit islemi basarili"
}
}
Servis Cevapları
Response Kodu | Response Mesajı | Açıklama |
---|---|---|
STA-100 | Kayit islemi basarili | Sevkiyat iptal işleminin başarılı olduğunu ifade eder. |
ERR-20001 | HATALI IŞLEM ANAHTARI | Geçilen processKey bilgisinin yanlış olduğunu belirtir. |
ERR-20002 | EKSİK PARAMETRE: TALEP NUMARASI | requestNumber bilgisinin eksik girildiğini ifade eder. |
ERR-20004 | TALEP NUMARASI BULUNAMADI - Key: XXX TalepNo: XXX | İstekte geçilen requestNumber ile daha önce bir sevkiyat oluşturulmadığını ifade eder. |
ERR-20025 | ATF bulunamadı! | İlgili sevkiyata ait bir ATF olmadığını ifade eder. |
ERR-20026 | Gönderi Dağıtımda olduğu için geri çekme yapılamaz! | İlgili sevkiyat dağıtım sürecine girdiğinde dolayı recall() yapılamayacağını ifade eder. |
ERR-20027 | Gönderi İADE durumunda olduğu için geri çekme yapılamaz! | İlgili sevkiyat iade sürecinde olduğunda dolayı recall() yapılamayacağını ifade eder. |
ERR-20028 | Gönderi hareket görmediği için geri çekme yapılamaz! | İlgili sevkiyat henüz bir hareket görmediğinden dolayı recall() yapılamayacağını ifade eder. |
ERR-20029 | Gönderi TESLİM edildiği için geri çekme yapılamaz! | İlgili sevkiyat için lojistik süreç tamamlanıp TESLİM olduğunda dolayı recall() yapılamayacağını ifade eder. |
ERR-20030 | Gönderi RECALL durumunda olduğu için geri çekme yapılamaz! | İlgili sevkiyat için daha önce recall() yapıldığında tekrar recall() yapılamayacağını ifade eder. |
ERR-20031 | Sistem hatası oluştu, ilgili birim bilgilendirildi! | Servis ile ilgili beklenmedik bir hata olması durumunda bu yanıt dönmektedir. İlgili hata alındığında IT birimine bildirim gönderilerek sizelere hata ile ilgili dönüş yapılacaktır. |